Két asszony, egy eset

Egyikük - nem először, s nem egyedül - kimondja, hogy "Nem megy így tovább, ebből nem jön ki semmi. ". Ha valakinek, Lendvai Ildikónak hihetünk végre: ő elnöke volt az MSZP-nek. Egy országos választási mozgalom kialakítása mellett érvel - okosan, érthetően.

Látszólag ellentmond neki a másik: Babarczy Eszter: Ne vegyük el a tanároktól, ami az ő ügyük! - sokan úgy értelmezték, hogy ne is tekintsük politikai ügynek az oktatást. Pedig másról van szó. Sokrétű az értelmezése a "civil" szervezetnek. Szerintem  az "igazi civil" az "egy-ügyű", a példánkban a közoktatás. Ha most a Civil Közoktatási Platform következetes, akkor vagy végig tudja vinni azt, amit megfogalmazott - s ezzel a NER-t gyengíti, vagy ha nem tudja végigvinni (szerintem ennek nagyobb a valószínűsége, de ez teljesen érdektelen), akkor választásoknál jöhet az "endorsement". (Az, amikor -legtöbbször egy-egy médium, de lehet más szervezet is - kiáll, s leteszi a voksát, s megindokolja, hogy miért támogatja ezt vagy azt a politikai erőt. Babarczy írásában nincs az, hogy a NER-t fenn kellene tartani - sokan már ettől félnek. Én sokkal inkább "az ügy" miatti aggodalmadat érzem. Ez most egy jelentős megmozdulás - de még mindig csak az érintettek kisebb része mert nyíltan csatlakozni. Ha ez a mozgalom az egy-ügyűségből átmenne általános politikai követeléssé, akkor egyből elveszítené a hitelességét a nem eleve harcos ellenzékieket kivéve, s politikailag tennék őket lehetetlenné. 

Természetesen megértem azokat, akik már holnap szeretnék elküldeni Orbánt és a rendszerét. Rajtam ez nem múlik. De az én egyedi szándékomon sem.  Egy országban lehet, hogy a politika, a gazdaság és az államszervezet a váz - de a kötőszövetet az emberek közti kapcsolatok adják. Én nem akarom kétségbe vonni, hogy korábban is jó szándékkal akarták átalakítani az oktatást (kompetencia-alap) vagy az EÜ-t, de azt hiszem, az ilyen mozgalmakra van szükség ahhoz, hogy valóban megértsük, hogy itt nem egyszerűen pártprogramokról van szó, s hogy egyáltalán majd érdemes legyen elzavarni a NER-t. Nem tudom, mennyi idő van, hogy a dolgok összeérjenek, de addig is készüljenek a választási mozgalom kialakítására, s a szakmai és civil szervezetek vívják meg harcaikat, s erősödjenek.

Címkék: Napi