Bokros Lajos – fura egy fickó, én szeretem.

bokros.jpgBokros Lajos – fura egy fickó, én szeretem. Legfrissebb írását különösen: Reccsen a koponya, ÉS, március 27.[i]

Egyrészt a hazai új-és óbaloldal szemében ő a neoliberalizmus apologetája, s mint ilyen, az első számú közellenség. S bár magam sem tartom kritizálhatatlannak[ii], egy rövid és egy hosszabb megjegyzés, hogy ez az ítéletalkotás – téves.
  1. Bokrostól magától hallottam: A kapitalisták legnagyobb ellenségei – a kapitalisták. Azok, akik ha lehetőségük van rá, monopóliumokra törekvésükkel, járadékvadászatukkal ők a piaci versenyt szszámolják fel.
2. „Megállapítható tehát, hogy Orbán és Matolcsy intézkedése gazdaságilag káros, szociálisan gazságtalan. Végtelenül romboló és szolidaritásellenes lépés. Ami nem véletlen; idestova tíz éve látjuk, hogy ilyen az önkényuralom gazdaság- és társadalompolitikája.” Vagyis:Jövedelemválság, nem adósságválság
Számomra a nagy tanulság: ne címkéket, minősítéseket nézzük, hanem az adott helyzetet – s hogy arra mi a jó megoldás.
Aki nem hiszi, olvasson Békesi Lászlót. De akár Pogátsát is
Címkék: liberalizmus, ÉS